گرگان - گرگانپارس - خیابان فروردین شرقی - بیمارستان مسعود گرگان ۰۱۷۳۲۳۲۴۰۷۱

همه چیز درباره ی مراقبت های بعد از زایمان

مراقبت های پس از زایمان از دو نظر جسمانی و روانی اهمیت دارد. در دوران بارداری تغییرات زیادی در بدن شما اتفاق افتاده است که پس از بارداری این تغییرات بیشتر نیز می شود.

تغییرات بعد از زایمان چیست؟
سینه های شما بزرگ تر می شود: پس از زایمان چون زمان تولید شیر برای کودک شما است، سینه ها بزرگ تر و سفت تر می شود. این تغییرات باعث درد و ناراحتی شما می شود و پرستاری و مراقبت از کودک بهترین راه برای کاهش درد است.
در زایمان طبیعی واژن متورم و کبود می شود: برای کاهش التهاب آن می توانید از کمپرس سرد، لباس زیر با الیاف طبیعی و پدهای طبیعی استفاده کنید. به جای نشستن، به طرفین دراز بکشید هم به کبودی ها و هم به کاهش درد کمک می کند.
وزن آب خالص بدنتان کم می شود: در طی هفته نخست پس از زایمان، به دلیل افزایش ادرار و تعریق آب بدنتان کم شده و وزنتان یکباره کاهش می یابد.
خونریزی خواهید داشت: پس از زایمان چه سزارین و چه طبیعی، حدود یک هفته به شدت خونریزی دارید. بدن شما خودش را از هر گونه خون و لخته پاک می کند. در صورتی که متوجه لخته های بزرگ تر از یک چهارم شدید، با پزشکان متخصص زنان تماس بگیرید چرا که شاید در معرض خطر خونریزی پس از زایمان باشید.

۵ شهریور ۱۴۰۰